به گزارش راهبرد معاصر، امیر صبایی با اشاره به ابهامات مربوط به سیگنال فروشی در بورس گفت: اداره ای ذیل سازمان بورس از سال 84 ایجاد شده و چهار حوزه ناشران، نهادهای مالی، بازار و فضای مجازی رصد شده و گزارشهای دریافتی بررسی میشود. اخیرا یک سامانه ای نیز برای رصد خودکار فضای مجازی ایجاد شده و بستگی به شدت تخلف برخورد قانونی از تذکر شفاهی تا سطوح بالاتر انجام میشود.
مدیر نظارت بر بازارها درباره محدودیت بر بازارگردانها گفت: طبق دستور العمل فعالیت بازار گردان چهارچوب و خط مشخصی برای بازارگردانها لحاظ شده است. در روزهای خاص این عملکرد در سمت فروش رصد میشود این بدان معنا نیست که بازارگردانها ممنوع الفروش باشند. هرچند اخیرا یک بخشنامه ای در حوزه محدودیت فروش ابلاغ شد. بر این اساس بعد از ابلاغ بسته 10 بندی سازمان بورس شاهد رشد قابل توجه شاخص کل بودیم.
صبایی با اشاره به اینکه بعد از پذیرش خودروی 207 در بورس کالا، به سمت پذیرش خودروهای پرتیراژ مثل 206 و پارس حرکت خواهیم کرد، گفت: این موضوع در گرو تصمیم ناشران است، براین اساس دو خودرو ساز بزرگ کشور باید در این حوزه تصمیم بگیرند.